4. El nostre sistema d’organització i gestió del servei

Estructura Organitzativa

L’Equip professional

La Residència Llar els Nostres Avis compta amb un equip multidisciplinari format pels següents professionals tant d’atenció directa com indirecta:

Atenció directa

1. Treballador/a social – 2 persones
2. Psicòleg/a – 1 persona
3. Fisioterapeuta – 2 persona
4. Terapeuta ocupacional – 1 persona
5. Educador/a social – 1 persona
6. Metge – 1 persona
7. Infermer/a – 2 persona
8. Auxiliar d’infermeria – 1 persona
9. Auxiliars de geriatria – 22 persones
10. Governanta – 1 persona

Atenció indirecta

1. Director/a gerent – 1 persona
2. Director/a assistencial – 1 persona
3. Administratiu/va – 1 Persona
4. Personal de manteniment – 1 persona
5. Personal de neteja – 4 persones
6. Cuiner/a – 2 persones
7. Bugaderia – 2 persones

Serveis complementaris

1. Perruqueria
2. Podòleg

1
TREBALLADOR/A SOCIAL
  • Acollida i seguiment dels usuaris i famílies en el centre.
  • Identificació de necessitats tant individuals com familiars, orientació, suport i assessorament.
  • Sol·licitar i fer el seguiment d’aquella documentació necessària per a la intervenció social en els usuaris.
  • Fer els tràmits necessaris en els ingressos i baixes del centre (trasllats a una altra residència, al seu domicilio o per defunció).
  • Coordinacions i col·laboració amb serveis externs del centre en la gestió de casos i projectes socials en comú.
  • Vetllar pels residents sota la tutela de Fundacions.
  • Promoure la participació dels residents a les activitats culturals i lúdiques a la comunitat.
  • Intervenir, conjuntament amb la resta de l’equip, en el procés d’acompanyament a la mort.
  • Elaboració i seguiment dels Programes Individuals d’Atenció en coordinació amb l’equip tècnic.
  • Informar a la persona i tramitar, si escau, sobre aspectes de tutela, el document de voluntats anticipades, així com registrar i garantir les darreres voluntats de les persones que ho hagin expressat.
PSICÒLEG/A
  • Fer l’avaluació psicològica de la persona en les vessants emocional, cognitiva i psicopatològica.
  • Elaborar el diagnòstic diferencial.
  • Derivar la persona atesa al recurs assistencial pertinent quan no es pugui atendre adequadament en el centre i establir la coordinació necessària per tal de mantenir la continuïtat assistencial.
  • Fer el tractament, la intervenció i la prevenció, si escau, de l’àrea emocional, relacional, tant des del punt de vista individual com grupal.
  • Fer el seguiment de la persona en les àrees específiques del deteriorament cognitiu, alteracions conductuals, psicopatologies, atenció al dol i d’afrontament a la mort.
  • Intervenir, en col·laboració amb la resta de l’equip, en la resolució de conflictes personals i altres necessitats específiques.
  • Fer la intervenció, sobre els casos derivats de l’equip, amb el familiar responsable de la persona usuària amb dificultats psicològiques.
  • Fer l’assessorament i l’orientació psicoeducativa, tant de manera individual com grupal.
  • Atendre la família, en el procés d’atenció al dol i enfrontament a la mort.
  • Fer la valoració psicològica dels factors de l’entorn de les persones en els àmbits d’intimitat i de la comunicació, per afavorir el propi control.
FISIOTERAPEUTA
  • Fer la valoració de fisioteràpia en el moment del seu ingrés.
  • Identificar els problemes, establir els objectius i definir el tractament de fisioteràpia en l’aspecte preventiu, de manteniment i terapèutic.
  • Informar i implicar la persona usuària, els seus familiars o persona de referència, dels objectius a assolir, tenint en compte les seves capacitats i necessitats quan a la funcionalitat del cos humà.
  •  Aplicar els tractaments i les tècniques adients de fisioteràpia, de manera individual o grupal.
  • Revisar periòdicament l’estat funcional de les persones usuàries, fer l’avaluació dels objectius i dels tractaments aplicats i registrar-ho en el protocol corresponent.
  • Valorar i proposar la necessitat d’ajuts tècnics (cadira de rodes, caminadors…), i assessorar en la seva utilització de manera coordinada amb la resta de l’equip.
  • Valorar, dissenyar, confeccionar, adaptar i fer el seguiment de les ortesi amb coordinació amb el/la terapeuta ocupacional, si escau.
  • Elaborar les pautes d’adaptació a l’entorn de cada persona, tant en l’àmbit individual com comunitari, en col·laboració amb la resta de l’equip.
  • Col·laborar amb altres professionals per donar el màxim confort a la persona en el procés terminal amb les tècniques pròpies de fisioteràpia.
  • Comprovar periòdicament l’adequació i el bon funcionament de la dotació mobiliària i dels aparells utilitzats en la prestació dels seus serveis.
  • Vetllar per l’adequació de nous equipaments i les noves tecnologies a les necessitats canviants de les persones ateses.
TERAPEUTA OCUPACIONAL
  • Definir el programa d’intervenció de teràpia ocupacional vers la persona usuària, que implica fer una valoració, planificació, execució i avaluació del pla d’intervenció.
  • Informar, orientar i assessorar la persona usuària, família o persona de referència del programa d’intervenció.
  • Entrenar, reeducar i establir pautes d’intervenció en les àrees ocupacionals (automanteniment, productivitat i temps lliure) per prevenir i millorar les disfuncions ocupacionals.
  • Reforçar, mantenir i millorar els dèficits específics dels components d’execució (sensoriomotriu, cognitiu i psicosocial), mitjançant l’anàlisi i l’aplicació d’ocupacions seleccionades.
  • Valorar, assessorar, entrenar, adaptar i fer el seguiment de les ajudes tècniques i/o adaptacions (cadira de rodes, ajudes a les transferències, adaptacions d’utensilis, de vestits, etc.), en coordinació amb l’equip interdisciplinari.
  • Adaptar l’entorn a les necessitats de les persones usuàries per facilitar el seu màxim nivell d’autonomia (supressió de barreres arquitectòniques, prevenció de caigudes i riscs, ergonomia, etc. ), en coordinació amb l’equip interdisciplinari.
  • Afavorir i facilitar, en coordinació amb altres professionals, un bon posicionament i control postural de cada persona atesa.
  • Valorar, dissenyar, confeccionar, adaptar i fer el seguiment de les ortesi amb coordinació amb el/la fisioterapeuta, si escau.
  • Assessorar, si escau, la persona, família o persona de referència, en l’ús d’adaptacions i ajudes tècniques.
  • Dissenyar i participar, conjuntament amb altres professionals de l’equip, en programes d’educació sanitària per prevenir i promocionar la salut.
  • Fer i supervisar grups terapèutics específics del programa d’activitats general del centre.
  • Realitzar intervencions terapèutiques pròpies de la disciplina en el departament de teràpia ocupacional i espais destinats.
  • Planificar, organitzar i posar en funcionament el servei de teràpia ocupacional a partir dels objectius del centre, les persones usuàries etc. Definir les funcions, els protocols, els
    cronogrames, els registres d’avaluació, els grups terapèutics, els espais on es realitzen les intervencions, l’inventari de l’equip i el material, etc.
  • Mantenir i millorar el servei de teràpia ocupacional (revisió periòdica de registres d’avaluació, de protocols, etc.)
  • Conèixer les noves ajudes tècniques, aspectes d’accessibilitat, material d’ortesi, entre d’altres, per a millorar la qualitat de la intervenció de la teràpia ocupacional envers les persones usuàries.
EDUCADOR/A SOCIAL
  • Dissenyar, executar i avaluar el Programa anual d’activitats socioculturals i educatives d’acord amb els objectius generals del centre.
  • Transmetre estratègies i eines faciliten la relació i la comunicació interpersonal per a potenciar el desenvolupament i el manteniment de les aptituds necessàries per a les activitats de la vida diària i la seva qualitat de vida, en col·laboració amb la resta de l’equip.
  • Vetllar per la interrelació de les persones assistides entre elles i l’entorn i respectar els costums relacionals i la diversitat cultural de les persones ateses.
  • Implicar les famílies i les persones de referència (amics, veïns, etc.) en la dinàmica del centre mitjançant el programa sociocultural i educatiu.
  • Definir, crear i adaptar, conjuntament amb el/la terapeuta ocupacional, les activitats i el material necessari per a dur a terme el programa socioeducatiu del centre, per col·laborar en el manteniment de les capacitats de la persona.
  • Conèixer i establir relacions amb les entitats, les associacions, les escoles, les entitats d’esplai, els grups i altres residències del municipi o la comarca per a proposar dinàmiques d’interrelació amb els recursos exteriors, i donar a conèixer les activitats del centre.
  • Promoure la participació de les persones ateses en les activitats socioculturals i educatives de la població on està ubicat el centre, per tal de mantenir-ne i potenciar-ne
    socialització i la integració.
  • Vetllar per a la interrelació de les persones ateses a l’entorn immediat, mitjançant objectes significatius.
  • Elaborar i fer el seguiment del programa de voluntariat del centre.
METGE
  • Conèixer l’estat de salut de la persona i els seus nivells de dependència en el moment de l’ingrés.
  • Fer l’avaluació geriàtrica integral de la persona usuària a l’ingrés i emplenar la història clínica i l’expedient assistencial.
  • Sol·licitar, si escau, les proves complementàries necessàries per a l’ingrés.
  • Definir els objectius d’atenció mèdica periòdicament i determinar els nivells d’atenció que necessiti cada persona.
  • Aplicar els programes de prevenció i promoció de la salut de les persones ateses al centre, en col·laboració amb altres professionals de l’equip interdisciplinari.
  • Prescriure els tractaments específics (farmacològic, nutricional, de contenció…) i indicar les mesures a adoptar segons les necessitats individuals.
  • Fer el seguiment periòdic de les persones usuàries segons les necessitats assistencials individuals (malalties agudes o cròniques, processos terminals…) i actualitzar l’expedient assistencial.
  • Donar informació de l’estat de salut a cada persona usuària, al familiar o persona de referència, demanant la seva col·laboració en el procés d’atenció.
  • Derivar la persona atesa al recurs assistencial pertinent quan no es pugui atendre adequadament en la residència i establir la coordinació necessària per tal de mantenir la continuïtat assistencial.
  • Elaborar els informes mèdics que li siguin requerits amb relació a l’estat de salut de les persones usuàries del centre.
  • Elaborar i revisar periòdicament els protocols assistencials de l’àmbit sanitari en les vessants preventiva i terapèutica, i supervisar-ne la correcta aplicació.
  • Informar la direcció del centre i el/la professional responsable higienico-sanitària de qualsevol circumstància que pugui comportar risc per a la salut del col·lectiu de les persones usuàries o de treballadors del centre i assessorar en la presa de mesures destinades a la prevenció o pal·liació dels seus efectes.
INFERMER/A
  • Intervenir en el procés d’acollida, recollir i aportar informació sobre els aspectes funcionals de l’àmbit d’infermeria que cal que coneguin per tal de facilitar-ne la
    integració i l’adaptació al centre, tant de la persona com de la família.
  • Valorar la persona a l’ingrés i elaborar el Pla d’atenció d’infermeria (PAI).
  • Aplicar les tècniques pròpies d’infermeria.
  • Preparar, distribuir, administrar i fer el seguiment de la medicació i dels tractaments prescrits pel professional mèdic.
  • Fer una avaluació continuada de les necessitats bàsiques de les persones ateses.
  • Potenciar mesures preventives i d’educació sanitària en coordinació amb els equips d’atenció primària.
  • Planificar i realitzar actuacions d’educació sanitària.
  • En cas de presentar-se una alteració de l’estat de salut d’un/a usuari/ària, en absència del/de la metge/essa del centre residencial, prendre les mesures adreçades a garantir
    una adequada atenció sanitària, d’acord amb el protocol establert en el centre.
  • Identificar i oferir les atencions de confort, ajuda i la informació adient a la persona, família i persones de l’entorn en el procés de morir.
  • Vetllar per tal d’evitar l’excés de pràctica mèdica o aferrissament terapèutic.
  • Elaborar, revisar i avaluar periòdicament els protocols assistencials propis de l’àmbit d’infermeria.
  • Participar en les sessions adreçades a la planificació, la programació i l’organització de les tasques assistencials.
  • Establir la comunicació interna entre els diferents torns de treball i registrar de forma escrita la informació necessària per tal de garantir la continuïtat assistencial.
  • Fer el control i el seguiment de les sortides de les persones per visita mèdica (consultes externes i hospital) en coordinació amb la resta de l’equip.
AUXILIAR INFERMERIA
  • Intervenir en el procés d’acollida, recollir i aportar informació sobre els aspectes funcionals de l’àmbit d’infermeria que cal que coneguin per tal de facilitar-ne la integració i l’adaptació al centre, tant de la persona com de la família.
  • Preparar, distribuir, administrar i fer el seguiment de la medicació i dels tractaments prescrits pel professional mèdic.
  • Fer una avaluació continuada de les necessitats bàsiques de les persones ateses.
  • En cas de presentar-se una alteració de l’estat de salut d’un/a usuari/ària, en absència del/de la metge/essa del centre residencial, prendre les mesures adreçades a garantir
    una adequada atenció sanitària, d’acord amb el protocol establert en el centre.
  • Vetllar per tal d’evitar l’excés de pràctica mèdica o aferrissament terapèutic.
  • Fer el control i el seguiment de les sortides de les persones per visita mèdica (consultes externes i hospital) en coordinació amb la resta de l’equip.
  • La resta de funcions en competència de l’auxiliar de gerontologia.
AUXILIAR DE GERONTOLOGIA
  • Intervenir en el procés d’acollida, recollir i aportar informació sobre els aspectes funcionals de l’àmbit d’infermeria que cal que coneguin per tal de facilitar-ne la integració i l’adaptació al centre, tant de la persona com de la família.
  • Preparar, distribuir, administrar i fer el seguiment de la medicació i dels tractaments prescrits pel professional mèdic.
  • Fer una avaluació continuada de les necessitats bàsiques de les persones ateses.
  • En cas de presentar-se una alteració de l’estat de salut d’un/a usuari/ària, en absència del/de la metge/essa del centre residencial, prendre les mesures adreçades a garantir
    una adequada atenció sanitària, d’acord amb el protocol establert en el centre.
  • Vetllar per tal d’evitar l’excés de pràctica mèdica o aferrissament terapèutic.
  • Fer el control i el seguiment de les sortides de les persones per visita mèdica (consultes externes i hospital) en coordinació amb la resta de l’equip.
  • La resta de funcions en competència de l’auxiliar de gerontologia.
  • Atenció a la família dels residents, respectant la seva intimitat i sota la supervisió del professional diplomat en treball social.
  • Participació en el pla de cures sota la supervisió del personal sanitari.
  • Formalització de la documentació i dels registres propis de cada centre de les actuacions efectuades a cada usuari i anotació de les seves observacions respecte a l’estat d’aquest
    usuari.
  • Neteja d’objectes d’ús personal dels residents (articles de bany, palanganes, etc.)
  • Recollida de la roba bruta i transport a la bugaderia.
  • Col·laboració en la neteja i arranjament de les habitacions segons el pla funcional de cada centre.
  • Endreçament i higiene de l’armari del resident, en cas que sigui necessari.
  • Control de l’acumulació de medicaments i aliments en l’habitació, d’acord amb el reglament d’ordre intern del centre.
  • Parament de taula, recepció i distribució del àpats dels usuaris impedits ja sigui al menjador o a les habitacions.
  • Servei dels menjars entre hores dels residents amb dietes especials.
  • Col·laboració en el manteniment i control dels estocs de materials en les plantes (bolquers, llenceria, etc.).
  • Motivació dels usuaris mitjançant la participació en diverses activitats (animació, rehabilitació i teràpia ocupacional).
  • Estimulació i treball de les capacitats dels usuaris per retardar-ne el deteriorament i potenciar la seva autonomia personal.
  • Escolta de l’usuari i detecció de possibles problemes no manifestats.
  • Ajut a l’usuari -mitjançant les condicions i atencions necessàries- per tal que es trobi com a casa i en un ambient familiar.
  • Potenciació de les relacions humanes, socials i interpersonals entre els residents.
1
GOVERNANT/A
  • Realitzar les funcions administratives de la seva competència i la gestió delegada en matèria de compres del centre i relació amb proveïdors i altres serveis externs, seguint les indicacions i directrius establertes per la direcció del centre.
  • Supervisar i distribuir l’activitat del personal al seu càrrec, així com elaborar els torns de la plantilla. Vigilar el bon ús i economia dels materials, utillatge i eines i maquinària al
    seu càrrec, procedir al recompte i l’inventari d’aquests.
  • En coordinació amb el servei de cuina, es responsabilitzarà de la bona marxa del servei de menjador, distribució de menjars, muntatge, neteja i retirada del servei.
  • Tenir coneixement del nombre de serveis diaris realitzats en el servei.
  • En coordinació amb el personal assistencial i sanitari, controlar el bon estat dels aliments que els usuaris tinguin a les habitacions.
  • Supervisar el bon funcionament dels serveis contractats en el seu àmbit competencial.
  • Vigilar el compliment de la tasca professional del personal al seu càrrec, així com el de la seva higiene i uniformitat.
  • Subministrar roba de feina al personal i material a les persones al seu càrrec.
  • Comunicar al seu responsable immediat les incidències o anomalies observades en el desenvolupament de la seva tasca.
DIRECTORA GERENT
  • Planifica, organitza, dirigeix i coordina les diverses activitats pròpies del desenvolupament de l’empresa o centre.
  • Realitza tasques tècniques complexes i heterogènies, amb objectius globals definits i un alt grau d’exigència en autonomia, iniciativa i responsabilitat. Les seves funcions suposen la integració, coordinació i supervisió de funcions realitzades per un conjunt de col·laboradors/ores en una mateixa unitat funcional.
DIRECTORA ASSISTENCIAL
  • Planifica, organitza, dirigeix i coordina les diverses activitats pròpies del desenvolupament de l’empresa o centre.
  • Realitza tasques tècniques complexes i heterogènies, amb objectius globals definits i un alt grau d’exigència en autonomia, iniciativa i responsabilitat. Les seves funcions suposen la integració, coordinació i supervisió de funcions realitzades per un conjunt de col·laboradors/ores, com ara la implantació i seguiment del projecte tècnic, la
    comunicació i col·laboració estreta amb l’entitat contractant per garantir el correcte desenvolupament del servei, així com garantir el compliment d’un sistema de gestió de qualitat.
  • Atenció integral de la qualitat, amb confort i seguretat, per a tots els residents, garantint-la durant les 24 hores del dia i tots els dies de l’any.
  • Cura de l’acompliment dels drets del resident i la lliure voluntat de l’ingrés o permanència de les persones ateses a la residència.
  • Valoració de l’atenció i les necessitats de les persones ateses, així com dels canvis que es puguin presentar.
  • Foment i facilitació de les relacions personalitzades amb els residents i amb la família dels usuaris.
  • Potenciació de la participació de la família del resident en la planificació de les activitats de la residència.
  • Solució a les queixes i/o suggeriments que puguin presentar els residents o llurs familiars.
AUXILIAR ADMINISTRATIVA
  • És el personal que, amb iniciativa i responsabilitat restringida i depenent dels òrgans directius del centre realitza funcions bàsiques d’administració.
  • Desenvoluparà les funcions que li siguin sol·licitades i que tinguin relació amb la seva titulació i/o experiència, habilitació o competència professional.
  • Disposaran de l’habilitació requerida i/o experiència precisa per al desenvolupament de les seves funcions en funció d’allò regulat en la normativa vigent.
PERSONAL MANTENIMENT
  • És responsable directe de l’explotació i manteniment de totes les instal·lacions del centre i programa el treball a realitzar coordinant i controlant el treball realitzat per les firmes
    externes contractades quan així estigui previst en el protocol d’actuació del centre.
  • Desenvoluparà les funcions que es detallen a continuació, així com aquelles que li siguin sol·licitades i que tinguin relació amb les mateixes i/o amb la seva titulació, habilitació o competència professional.
  • Realitzar les operacions definides en els reglaments de les instal·lacions o en les instruccions tècniques que les desenvolupin i que els valors corresponents dels diferents
    paràmetres es mantinguin dins dels límits exigits a aquests.
  • Elaborar plans de manteniment preventiu i correctiu en les instal·lacions, equips, vehicles i infraestructures del centre, controlant i/o executant les revisions periòdiques dels
    diferents elements de la infraestructura del centre.
  • Guardar i custodiar els llibres de manteniment, manual d’instruccions, llibre de visites establertes en la legislació vigent o les que en un futur puguin establir-se.
  • Anotar les operacions que es realitzin a les instal·lacions i revisar les que executi el personal de firmes alienes al centre.
  • Mantenir en adequat estat de neteja i funcionament la sala de màquines, instal·lacions, quadres elèctrics, transformadors, taller i aquells materials que corresponguin.
  • Tenir control de muntatge, funcionament i desmuntatge de tarimes, escenaris, seients, projector de cinema, altaveus, etc. que siguin necessaris per al normal desenvolupament
    de les activitats del centre.
  • Realitzar totes les funcions que tinguin assenyalades els/les oficiales dels serveis tècnics, i com a encarregat/ada d’aquest departament, responsabilitzar-se directament dels treballs efectuats i de la seva distribució, de la realització i compliment de les ordres que li doni l’empresa, de rebre els comunicats d’avaries dels respectius caps de secció.
PERSONAL DE NETEJA I BUGADERIA / PLANXAT
  • És el personal que amb responsabilitat restringida i depenent del/la Governant/a o la Direcció realitza funcions de neteja, rentat i planxat.
  • Desenvoluparà les funcions que es detallen a continuació així com aquelles que li siguin sol·licitades i que tinguin relació amb les mateixes i/o amb la seva habilitació o competència professional.
  • Realitzar les tasques pròpies de menjador-office, posant una cura especial en l’ús dels materials encomanats.
  • Realitzar les funcions pròpies de bugaderia, llenceria, ús i atenció de la maquinària, tenir cura de la roba de les persones usuàries i de centre, i donar la millor utilització als materials.
  • Realitzar les tasques pròpies de neteja de les habitacions i zones comunes (llits, canvis de roba, banys, finestrals i balconades, mobiliari etc.) procurant ocasionar les menors
    molèsties a les persones usuàries.
  • Mantenir sempre neta i a punt la roba de les persones usuàries, tant la personal com la roba de llit, tovalloles, etc., així com la seva recollida, classificació i repartiment posterior.
  • Comunicar al seu comandament immediat les incidències o anomalies observades en el desenvolupament de les seves tasques.
CUINER/A
  • Preparar els menús segons l’establert ajustant-se sempre a les indicacions del àrea sanitària i compliment estricte de la normativa sanitària vigent.Ç
  • Disposar entre el personal de cuina, el muntatge dels carros amb els menús elaborats.
  • Cuidar la qualitat i la presentació de menús.
  • Recepció dels aliments, emmagatzematge i supervisió de la seva quantitat i qualitat.
  • Presentar les comandes a el/la coordinador/a de serveis generals o governant/a, portant a terme la seva gestió quan així estigui previst.
  • Supervisió, juntament amb el seu immediat/a superior/a, de dades econòmiques derivades de la gestió de queviures quan així estigui previst.
  • Vigilar diàriament la caducitat dels aliments i la seva correcta distribució en les càmeres frigorífiques, segons les característiques de cada aliment i d’acord a la normativa
    establerta per l’autoritat sanitària.
  • Guardar les mostres de menús que es cuinen diàriament d’acord a la normativa vigent.
  • Supervisar igualment que la maquinària i utensilis que hi hagi a la cuina estiguin nets.
  • Organitzar, supervisar i controlar la neteja, el manteniment i l’ordre de les instal·lacions, equipaments i utensili gastronòmics. Quan sigui necessari, participarà en les tasques de neteja de les mateixes.
  • Cuidar el bon ús i l’estat dels utensilis i maquinària de cuina.
  • Controlar i supervisar les escombraries segons les normes vigents.
  • Traslladar residus fins al lloc indicat dins el centre per a la seva futura evacuació.
  • Comunicar al seu superior/a les incidències o anomalies observades en el desenvolupament de la seva tasca.
  • Control i registres d’higiene alimentària mitjançant l’observació de riscos de contaminació dels aliments, segons el seu envasat i la manipulació dels mateixos en base al sistema preventiu APPCC i a les operacions realitzades.
  • Vigilància especial en els aliments que continguin al·lèrgens segons la legislació vigent.
PERRUQUER/A
  • Atenció i assessorament als clients de canvis d’imatge personal, tècniques o productes que poden ser útils i beneficiosos pel seu cabell.
  • Recepció, emmagatzematge i distribució del material de la perruqueria i preparar l’espai i els equips de treball mantenint-los en les condicions òptimes per la seva utilització.
  • Rentar pentinar, tallar i decolorar el cabell, les perruques o els postissos seleccionant els cosmètics, tècniques i procediments personalitzats segons les necessitats i desitjos de
    cada persona.
  • Realitzar tècniques de barberia i perruqueria masculina identificant les demandes i necessitats del client.
  • Fixar la política de preus establerts i registrar els residents que ha proporcionat el servei.
  • Controlar l’estoc dels productes cosmètics i consumibles, el mobiliari i la maquinària i fer les comandes pertinents per reposar-los o renovar-los quan sigui convenient.
  • Posar en pràctica les mesures necessàries per complir les normes de seguretat i higiene en l’espai de treball i tenir cura de la neteja, el control i l’esterilització de les eines de
    treball.
PODÒLEG
  • Valoració i tractament de problemàtiques pedològiques i relacionades: dolors persistents als peus o turmells, ungles encarnades o ungles gruixudes i deformes, calls, butllofes o berrugues plantars, problemàtiques de la pell als peus, dificultats per caminar a causa de problemàtiques en la trepitjada o en la biomecànica del peu, etc.
  • Fixar la política de preus establerts i registrar els residents que ha proporcionat el servei.
  • Posar en pràctica les mesures necessàries per complir les normes de seguretat i higiene en l’espai de treball i tenir cura de la neteja, el control i l’esterilització de les eines de
    treball.

A part de les funcions anomenades anteriorment, l’Equip Tècnic que el conforma el personal facultatiu i coordinador del centre, te unes funcions específiques pròpies.

Aquestes funcions són les següents:

a) Vetllar pel compliment de les normes del centre, respecte a la confidencialitat i dret a la intimitat.
b) Vetllar, conjuntament amb la resta de l’equip, per la correcta adaptació de la persona usuària i de la família respectant els costums relacionals i la diversitat cultural.
c) Afavorir la integració dels familiars en el procés d’atenció i en la cobertura de les necessitats afectives i relacionals de la persona.
d) Elaboració i seguiment setmanal del Pla Individual d’Atenció interdisciplinària (PIAI).
e) Elaboració dels informes pertinents referents a cada àrea d’intervenció conjuntament amb la resta de l’equip tècnic.
f) Enregistrar al programa informàtic i/o registres específics les intervencions que porten a terme en el seu camp d’intervenció.
g) Proporcionar a l’equip interdisciplinari pautes d’intervenció i orientació d’acord a la seva àrea facultativa.
h) Participar en l’elaboració i la revisió periòdica dels protocols assistencials de la seva àrea facultativa.
i) Participar en l’elaboració de la memòria anual d’activitats del centre i altres estudis i treballs i facilitar les dades relatives a l’àmbit de la seva competència.
j) Elaborar i participar en projectes d’investigació, recerca, docència i gestió en l’àmbit de la seva competència.
k) Participar en els comitès d’ètica del centre.
l) Formar el personal assistencial en tècniques específiques del seu àmbit d’actuació i orientarlo sobre les activitats que pot dur a terme, segons les capacitats de cada persona usuària.
m) Impartir formació continuada en tècniques d’intervenció pròpies de la seva àrea.
n) Participar i intervenir en les activitats de formació del personal en pràctiques.
o) Participar de manera activa, conjuntament amb altres membres de l’equip, en els plans de millora del centre.

Com treballem

La Residència Llar dels Nostres Avis és un centre dinàmic amb programes d’activitats dissenyats i adaptats a les característiques dels residents, sempre amb la supervisió de l’equip tècnic, garantint una atenció orientada a les persones.

El programa d’activitats té establertes tant activitats grupals com individuals encaminades al manteniment o la millora de l’estat de salut, física, cognitiu, emocional i social de cada persona. Les diferents activitats que es realitzen al centre estan detallades al Pla d’Activitats i s’organitzen de dues maneres, de manera diària, les quals estan programades de forma setmanal en les dues sales, i de manera extraordinària, les quals es fan de manera mensual, trimestral o segons festivitats concretes.

Els programes de voluntariat que es desenvolupen al centre formen part d’aquestes activitats extraordinàries i són en col·laboració amb els alumnes de l’Escola i de l’Institut. Els models assistencials habituals, biomèdics, centrats en les dificultats de la persona, cada cop estan més allunyats de les expectatives i necessitats de les persones que viuen a un centre residencial. D’altra banda, la Residència o el centre de dia no és només un espai de treball sinó un lloc on s’hi viu i es fa vida. Per tant, l’organització s’ha d’adaptar a aquelles persones que hi viuen i no a l’inrevés. Queda clar, doncs, que el Model de Residència actual ha de canviar.

Què és l’Atenció Centrada en la Persona (ACP)?

Dawn Brooker (2004) fa la següent definició que considerem molt aclaridora:

Primer, cal respectar i valorar l’individu com a membre de ple dret de la societat. Cal veure les persones grans i/o amb demència com a ciutadans amb tots els seus drets i tallar de soca-rel tota pràctica discriminatòria cap a aquells que pateixen dependència i aquells que hi treballen.
Segon, cal elaborar un pla d’atenció individualitzat en sintonia amb les necessitats canviants de les persones, amb nous elements de compensació i de reafirmació a mesura que les discapacitats cognitives augmenten.
Tercer, cal arribar a comprendre la perspectiva de la persona que pateix dependència. Quin sentit li dona aquesta persona a la seva situació?
Quart, cal oferir una psicologia social de suport per tal d’ajudar les persones amb dependència a viure una vida en què percebin un relatiu benestar.

Què implica a la pràctica als Centre Residencials que gestionem?

1. Personalització total de les habitacions
Els nous residents porten objectes i fotos… de casa seva per tal que la seva habitació sigui un espai propi on se sentin com a casa.

2. Participació activa dels residents i usuaris de Centre de Dia (o els seus tutors legals) a les reunions interdisciplinars.
A través de les reunions dels piais ( un document que s’elabora per tal de personalitzar el tracte amb les persones) creem un espai per donar la seva opinió sobre què volen treballar, quines activitats són del seu interès i, en definitiva, sobre qualsevol decisió que els afecti directament.

3. Història de vida, mapa relacional i activitats amb sentit per als implicats
Les propostes d’activitats dels professionals es basen en la història de vida de cada persona i en els seus interessos relacionals, dues eines bàsiques de planificació. Totes elles són activitats amb sentit i utilitat per a les persones.

4. Adaptació dels horaris
Horaris normalitzats d’obertura de la cuida, activitats, oci, etc, intentant, dins les nostres possibilitats adaptar-se al màxim a les preferències de cada persona.

5. Formació continuada de tots els professionals
Planifiquem formacions cada any per a què el personal del centre cada cop tingui més coneixements i habilitats del model en el que volem que treballin.

6. Pla d’activitats amb la comunitat
Els centre residencials són centres oberts i integrats en l’entorn. Potenciem les activitats amb escola del poble, amb la que tenim un projecte anual composat de diverses activitats programades, ajuntament, cafeteries, església,…

7. Assessorament a famílies
La relació és el més important, principalment amb aquelles persones altament significatives. Per això, intentem assessorar a les famílies des de que venen a informar-se del nostre centre i durant tot el procés en què mantindran contacte amb nosaltres.

Política de Qualitat

La MISSIÓ de Llar dels nostres avis és donar continuïtat, sentit i suport en el projecte de vida de cada usuari.

La nostra VISIÓ és contribuir, mitjançant la nostra feina, a fer del món un lloc on TOTES les persones puguin desenvolupar-se en llibertat.

Ens comprometem a:
Implantar i mantenir un sistema de gestió de la Qualitat.
Proporcionar els recursos que permetin satisfer els requisits dels clients i usuaris i els legals aplicables.
Identificar i controlar els aspectes ambientals per prevenir i reduir la contaminació, a través de la disminució dels consums i la millora de la segregació dels residus.
Assegurar el compliment del codi ètic com a principal eina de
responsabilitat social corporativa present en totes les nostres activitats i relacions amb col·laboradors interns i externs.

 

Per tant, la nostra política es basa en:

  • La satisfacció del client i de l’usuari com a principal compromís.
  • La gestió per processos és el model que ens permet conèixer i optimitzar les relacions internes i proporcionar una atenció al client/usuari de manera contínua.
  • La innovació social per seguir millorant en el servei ofert.
  • La promoció de l’excel·lència en tot el que fem, a través del lideratge i de la millora contínua.
  • La implicació, el compromís i el reconeixement de tots els nostres professionals.
  • La comunicació com a font d’informació per valorar i augmentar la satisfacció de totes les parts implicades.
  • El compliment estricte dels requisits dels clients, usuaris, els legals i els reglamentaris, així com els voluntàriament assumits.

Política de Formació

Més que mai, en l’entorn laboral d’avui en dia, és molt important formar i desenvolupar les persones que treballen amb nosaltres.

Apostem per un model formatiu que situï els nostres centres com un referent dins l’àmbit sociosanitari i d’atenció a les persones del nostre país.

Volem fer sentir bé els nostres col·laboradors a través del seu desenvolupament personal. Si ho aconseguim tindrem gent feliç, i el més important, compromesa amb el nostre projecte.

Un dels mitjans per aconseguir-ho és disposar d’un bon Pla de Formació, tant per motivar i retenir al personal clau i desenvolupar el seu talent com per atraure a nou personal qualificat.

El paper del voluntariat

En el nostre centre es realitzen dos programes de voluntariat amb l’Institut que es detallen a continuació:

En primer lloc, dintre del programa de servei comunitari “Acció i Servei” es planifiquen tres visites al llarg del curs escolar, una per trimestre, per part de tres grups diferents de 40 alumnes que cursen l’Educació Secundària Obligatòria. Aquestes visites són al matí i duren entre una i dues hores, en elles es duen a terme diferents activitats o tallers orientats a l’època de l’any en la que ens trobem o la festivitat i sortides del centre.

D’altra banda, els alumnes que estan cursant batxillerat i volem formar part d’aquest acord de col·laboració, poden formar part d’un projecte de voluntariat que consisteix a donar suport a les activitats diàries d’oci i temps lliure de la residència, el qual es fa a les tardes, una hora per setmana.

Carta de Serveis

Si necessiteu més informació podeu trucar al

973 748 186