7. Sistemes d’informació i comunicació del centre

Informació i comunicació

Els canals de comunicació que poden utilitzar els usuaris i la ciutadania per obtenir informació i orientació relacionada amb el servei es presenten a continuació:

Mitjans de comunicació externs:
En primer lloc, disposem d’una pàgina web mitjançant la qual es presenta la nostra entitat, es descriu el centre i les instal·lacions que disposa, es detallen els serveis que s’ofereixen i els mitjans de contacte per tal de sol·licitar més informació en cas necessari. Es manté la senzillesa i la cura del vocabulari utilitzat per tal de poder arribar a més gent i facilitar l’enteniment general.

Aquesta pagina web es la següent: https://llardelsnostresavis.cat/
En segon lloc, la Llar dels nostres avis també disposa de xarxes socials com Instagram per tal de poder difondre de forma directa amb els familiars i persones d’interès les activitats que es porten a terme al centre i informació que pugui ser rellevant.

L’Instagram enregistrat és el següent: @llardelsnostresavis
El telèfon fix és un altre mitjà de comunicació disponible perqualsevol persona tant interna com externa al centre per tal d’establir comunicació i preguntar informacions, dubtes i/o traslladar qualsevol informació rellevant. Val a dir que també és un medi que utilitzen els familiars per poder parlar amb els usuaris del centre, ja que molts d’ells no disposen de telèfon mòbil.

Es disposa de dos grups de Whatsapp, un per als treballadors i un altre pels familiars referents de la persona atesa. En aquest grup, amb previ permís de la persona per formar part, s’envien comunicacions comuns on es tracten temes de caràcter més informal.

El centre també disposa d’un correu electrònic genèric per infermeria, direcció, gerència i administració on tant les entitats de la xarxa formal de recursos com les famílies i usuaris poden enviar comunicacions i documents requerits i viceversa.

Per últim, també tenim a la nostra disposició tríptics informatius en els quals es proporciona informació rellevant, clara i visual sobre aspectes tals com els serveis oferts, gestió de tràmits, voluntats anticipades, etc.

 

Mitjans de comunicació interns:

El principal mitjà de comunicació que s’utilitza per tal de coordinar informacions rellevants sobre les persones usuàries i les seves famílies és el programa informàtic de Gestió de Residències GDR. Cada treballador/a disposa d’un usuari individual mitjançant el qual pot escriure i llegir informació rellevant dels usuaris i famílies. Aquest parte s’ha de visualitzar de forma diària a l’inici del torn de treball.

Tanmateix, en aquests programa també s’accedeix a tots els registres referents a les actuacions realitzades per cada professional, registres de les ABVD, fitxatges, avisos de visites mèdiques, documents rellevants en el respectiu camp professional, etc.

A més a més de la utilització del GDR com a eina de coordinació constant entre professionals, l’equip tècnic realitza traspassos d’informació constant durant el seu torn laboral i realitzen reunions setmanals per tal d’elaborar i fer els seguiments dels PIAIS de cada usuari i parlar de temes rellevants referents al centre i al servei donat. En aquestes reunions sempre s’invita als referents familiars per tal que també puguin participar en el seguiment i consecució d’objectius dels usuaris.

Quan es creu convenient, també es porten a terme Assemblees amb els residents amb la finalitat de deliberar i prendre decisions de forma consensuada respecte temes que els hi influeixen de forma directa com per exemple els menús diaris o les activitats que es porten a
terme.

Per últim, tornar a mencionar el Consell de Participació com un òrgan de participació i reunió anual entre els diferents representants del centre per tal de disposar d’un espai comú de consulta i debat.

Registres vinculats

Participació de les persones usuàries i famílies

Així doncs, a continuació enumeren els diferents mecanismes que les persones usuàries i els familiars disposen per poder participar de forma activa al centre:

a) Participació en el PIAI
b) Participació en activitats
c) Participació en el consell de participació
d) Participació en Assemblees
e) Participació en qualsevol proposta de millora i suggeriments amb la mateixa finalitat.

Atenció a persones usuàries i famílies

El centre residencial dona una atenció permanent les 24h del dia i els 360 dies a l’any garantint la continuïtat assistencial dels usuaris en tot moment.

Els horaris dels professionals que conformen l’equip tècnic i els seus horaris d’atenció a les famílies són els següents:

DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES
IRENE
(Directora i Psicòloga)
de 8:00h a 14:00h
JUDIT
(Treballadora social)
de8:30 a 15:00
IRENE
(Directora i Psicòloga)
de 8:00h a 14:00h
JUDIT
(Treballadora social) de 8:30 9:00h a 15:00h
* segons guardia
IRENE
(Directora Psicòloga)
de 8:00h a 14:00h
JUDIT
(Treballadora social)
de8:30 a 15:00
IRENE
(Directora i Psicòloga)
de 8:00h a 14:00h
JUDIT
(Treballadora social)
de8:30 a 15:00
IRENE
(Directora i Psicòloga)
de 8:00h a 14:00h
JUDIT
(Treballadora social) de 9:00h a 15:00h
* segons guardia
ALBA
(FIisiterapeuta)
de 7:00h a 15:00h
ALBA
(FIisiterapeuta)
de 7:00h a 15:00h
ALBA
(FIisiterapeuta)
de 7:00h a 15:00h
ALBA
(FIisiterapeuta)
de 8:00h a 11:00h
ALBA
(FIisiterapeuta)
de 7:00h a 15:00h
PAULA
(Educadora social)
de 09:00 a 15:00
PAULA
(Educadora social)
de 09:00 a 15:00
PAULA
(Educadora social)
de 09:00 a 15:00
PAULA
(Educadora social)
de 09:00 a 15:00
PAULA
(Educadora social)
de 09:00 a 15:00
         
PAULA
(Educadora social)
de 16:00 a 18:00
PAULA
(Educadora social)
de 16:00 a 18:00
PAULA
(Educadora social)
de 16:00 a 18:00
PAULA
(Educadora social)
de 16:00 a 18:00
PAULA
(Educadora social)
de 16:00 a 18:00
JUDIT
(Treballadora social)
de 16:00 a 18:00
JUDIT
(Treballadora social)
de 16:00 a 18:00
*segons guardia
JUDIT
(Treballadora social)
de 16:00 a 19:00
  JUDIT
(Treballadora social)
de 16:00 a 18:00
*segons guardia

Horaris d’atenció a les famílies

Directora y psicòloga: Cita prèvia en horari de matí
Treballadora Social: Cita prèvia
Infermeria: De Dilluns a Dijous de 11:00h a 13:00h
Educadora Social: De Dilluns a Divendres de 13:00h a 15:00h
Fisioterapeuta: Dilluns, dimarts i dimecres de 13:00h a 15:00h

Carta de Serveis

Si necessiteu més informació podeu trucar al

973 748 186