3. El Nostre Compromís amb la qualitat del Servei
A què ens comprometem
La Residència Llar dels Nostres Avis de Gimenells assumeix un conjunt de compromisos concrets que regeixen el marc comú de referència com a guia en les seves actuacions i futur immediat.
A continuació es mostren els seus compromisos per tal de garantir la qualitat del servei i els indicadors que mesuren el seu grau d’assoliment.
El Quadre de Comandament de l’entitat recollirà un conjunt d’indicadors que permetran establir estàndards mínims de qualitat associats a cadascun dels compromisos de l’entitat.
Bon tracte i satisfacció de les persones usuàries i/o famílies
- Enquestes anuals de satisfacció.
- Reunions periòdiques amb la persona usuària i/o els seus familiars referents.
- L’observació i el seguiment mitjançant el professional de referència.
Garantia d’una atenció integral continuada
Atenció continuada, confort i seguretat per a tots els residents les 24 hores del dia i tots els dies de l’any.
- Guàrdies del personal sanitari i tècnic en horari no laborable.
- Atenció continuada i ininterrompuda del personal geriàtric.
Model d’atenció centrat en la persona
- Enquesta inicial on es registren les necessitats, preferències, valors i nivell d’independència de cada resident pel seu respecte i compliment.
- Facilitació d’informació amb un llenguatge comprensible i adaptat al nivell cognitiu de cada resident per tal d’afavorir la seva participació en la presa de decisions compartides sempre vetllant per la cura de la seva salut i benestar.
- Elaboració, execució i avaluació periòdica del Pla Interdisciplinari d’Atenció Individual (PIAI) per a cada resident.
- Accés i suport quant als serveis, els tractaments, les activitats preventives i de promoció de la salut de qualitat, del benestar i de promoció de l’autonomia personal.
Comunicació periòdica
de tota informació rellevant per l’usuari i les famílies, transparència en la informació
- Reunions periòdiques amb els familiars per comunicar qualsevol modificació en matèria
del PIAI. - Comunicacions periòdiques amb els familiars per informar de qualsevol incidència o
canvi en l’estat psicosocial i de salut del resident. - Registres interdisciplinaris individualitzats de tots els residents mitjançant el programa
informàtic GDR i altres eines de registre específics.
Valoracions geriàtrica integral
i un pla interdisciplinari d’atenció personalitzada per a cada persona resident en un termini no superior als 40 dies des del seu ingrés a la residència. Posteriorment, s’efectuen les valoracions periòdiques
ordinàries i/o extraordinàries a criteri professional.
- Elaboració, execució i avaluació periòdica del PIAI per a cada resident.
- Reunions setmanals interdisciplinàries per efectuar els seguiments i les modificacions
pertinents del PIAI de cada resident adaptant-lo a les seves necessitats canviants. Els PIAIS
es valoren cada 6 mesos i/o de forma extraordinària a criteri professional.
Accessibilitat al recinte
i el bon estat dels immobles, instal·lacions i equipaments del servei.
- Adaptació de les instal·lacions a les persones amb diversitat funcional garantint
l’habilitació de tots els espais comuns. - Registre de tots els imperfectes detectats per part del personal treballador.
- Revisions periòdiques dels immobles, instal·lacions i equipaments del servei per part del
personal de manteniment i personal extern qualificat seguint la normativa legislativa
vigent.
Elaboració menús diaris
adaptats a les necessitats dietètiques i nutricionals de cada usuari, tenint en compte l’estació de l’any, i amb ingredients de temporada, qualitat i proximitat.
- Elaboració de la infermera de menús amb textura normal i triturada segons les necessitats dietètiques i nutricionals de cada usuari seguint la normativa legislativa vigent.
- Seguiment i valoració per part de l’equip multidisciplinari en les pautes nutricionals establertes segons les necessitats canviats de cada resident.
- Elaboració de plants personalitzats a les necessitats de cada usuari per raons prèviament justificades.
Facilitació de la participació
de les persones usuàries i famílies del centre en aspectes del seu funcionament mitjançant l’òrgan del Consell de participació i atenció
permanent a les seves queixes i suggeriments les quals es contestaran en un termini màxim de 15 dies des del seu registre d’entrada.
- Celebració anual del Consell de participació amb l’assistència dels representants de l’empresa, del Departament de Drets Socials, dels treballadors del centre, dels residents del centre i de les famílies.
- Atenció personal per part de l’equip directiu i tècnic de totes les queixes i suggeriments.
- Disponibilitat d’una bústia de suggeriments situada a l’entrada de l’establiment.
Garanties de qualitat dels professionals
formació contínua pels treballadors.
- Execució de formacions, seguiment i assessorament en el mateix centre per part del personal qualificat i comunicació de formacions rellevants en l’àmbit d’actuació.
- Disponibilitat dels EPIS necessaris per a una correcta protecció i execució assistencial.
Elaboració anual d’un pla de millores
considerant el Pla inspector, el Protocol d’Accions Correctives i de millores i els registres del Òrgan de participació.
- Elaboració, execució i avaluació del Pla anual de Millores.
Seguiment de les incidències
que es puguin produir al domicili dels usuaris del Centre de Dia per tal de considerar-les en l’elaboració i seguiment del seu PIAI.
- Registre assistencial diari mitjançant el programa informàtic GDR.
- Col·laboració i comunicacions periòdiques mútues centre-família per qualsevol incidència o canvi ocorregut en el resident i el seu respectiu registre mitjançant el programa informàtic GDR.
- Reunions periòdiques amb la persona usuària i/o els seus familiars referents.
Carta de Serveis
Si necessiteu més informació podeu trucar al
973 748 186