3. El Nostre Compromís amb la qualitat del Servei

A què ens comprometem

La Residència Llar dels Nostres Avis de Gimenells assumeix un conjunt de compromisos concrets que regeixen el marc comú de referència com a guia en les seves actuacions i futur immediat.
A continuació es mostren els seus compromisos per tal de garantir la qualitat del servei i els indicadors que mesuren el seu grau d’assoliment.

El Quadre de Comandament de l’entitat recollirà un conjunt d’indicadors que permetran establir estàndards mínims de qualitat associats a cadascun dels compromisos de l’entitat.

Bon tracte i satisfacció de les persones usuàries i/o famílies

  • Enquestes anuals de satisfacció.
  • Reunions periòdiques amb la persona usuària i/o els seus familiars referents.
  • L’observació i el seguiment mitjançant el professional de referència.

Garantia d’una atenció integral continuada

Atenció continuada, confort i seguretat per a tots els residents les 24 hores del dia i tots els dies de l’any.

  • Guàrdies del personal sanitari i tècnic en horari no laborable.
  • Atenció continuada i ininterrompuda del personal geriàtric.

 

Model d’atenció centrat en la persona

  • Enquesta inicial on es registren les necessitats, preferències, valors i nivell d’independència de cada resident pel seu respecte i compliment.
  • Facilitació d’informació amb un llenguatge comprensible i adaptat al nivell cognitiu de cada resident per tal d’afavorir la seva participació en la presa de decisions compartides sempre vetllant per la cura de la seva salut i benestar.
  • Elaboració, execució i avaluació periòdica del Pla Interdisciplinari d’Atenció Individual (PIAI) per a cada resident.
  • Accés i suport quant als serveis, els tractaments, les activitats preventives i de promoció de la salut de qualitat, del benestar i de promoció de l’autonomia personal.

 

Comunicació periòdica

de tota informació rellevant per l’usuari i les famílies, transparència en la informació

  • Reunions periòdiques amb els familiars per comunicar qualsevol modificació en matèria
    del PIAI.
  • Comunicacions periòdiques amb els familiars per informar de qualsevol incidència o
    canvi en l’estat psicosocial i de salut del resident.
  • Registres interdisciplinaris individualitzats de tots els residents mitjançant el programa
    informàtic GDR i altres eines de registre específics.

 

Valoracions geriàtrica integral

i un pla interdisciplinari d’atenció personalitzada per a cada persona resident en un termini no superior als 40 dies des del seu ingrés a la residència. Posteriorment, s’efectuen les valoracions periòdiques
ordinàries i/o extraordinàries a criteri professional.

  • Elaboració, execució i avaluació periòdica del PIAI per a cada resident.
  • Reunions setmanals interdisciplinàries per efectuar els seguiments i les modificacions
    pertinents del PIAI de cada resident adaptant-lo a les seves necessitats canviants. Els PIAIS
    es valoren cada 6 mesos i/o de forma extraordinària a criteri professional.

 

Accessibilitat al recinte

i el bon estat dels immobles, instal·lacions i equipaments del servei.

  • Adaptació de les instal·lacions a les persones amb diversitat funcional garantint
    l’habilitació de tots els espais comuns.
  • Registre de tots els imperfectes detectats per part del personal treballador.
  • Revisions periòdiques dels immobles, instal·lacions i equipaments del servei per part del
    personal de manteniment i personal extern qualificat seguint la normativa legislativa
    vigent.

 

Elaboració menús diaris

adaptats a les necessitats dietètiques i nutricionals de cada usuari, tenint en compte l’estació de l’any, i amb ingredients de temporada, qualitat i proximitat.

  • Elaboració de la infermera de menús amb textura normal i triturada segons les necessitats dietètiques i nutricionals de cada usuari seguint la normativa legislativa vigent.
  • Seguiment i valoració per part de l’equip multidisciplinari en les pautes nutricionals establertes segons les necessitats canviats de cada resident.
  • Elaboració de plants personalitzats a les necessitats de cada usuari per raons prèviament justificades.

 

Facilitació de la participació

de les persones usuàries i famílies del centre en aspectes del seu funcionament mitjançant l’òrgan del Consell de participació i atenció
permanent a les seves queixes i suggeriments les quals es contestaran en un termini màxim de 15 dies des del seu registre d’entrada.

  • Celebració anual del Consell de participació amb l’assistència dels representants de l’empresa, del Departament de Drets Socials, dels treballadors del centre, dels residents del centre i de les famílies.
  • Atenció personal per part de l’equip directiu i tècnic de totes les queixes i suggeriments.
  • Disponibilitat d’una bústia de suggeriments situada a l’entrada de l’establiment.

 

Garanties de qualitat dels professionals

formació contínua pels treballadors.

  • Execució de formacions, seguiment i assessorament en el mateix centre per part del personal qualificat i comunicació de formacions rellevants en l’àmbit d’actuació.
  • Disponibilitat dels EPIS necessaris per a una correcta protecció i execució assistencial.

 

Elaboració anual d’un pla de millores

considerant el Pla inspector, el Protocol d’Accions Correctives i de millores i els registres del Òrgan de participació.

  • Elaboració, execució i avaluació del Pla anual de Millores.

 

Seguiment de les incidències

que es puguin produir al domicili dels usuaris del Centre de Dia per tal de considerar-les en l’elaboració i seguiment del seu PIAI.

  • Registre assistencial diari mitjançant el programa informàtic GDR.
  • Col·laboració i comunicacions periòdiques mútues centre-família per qualsevol incidència o canvi ocorregut en el resident i el seu respectiu registre mitjançant el programa informàtic GDR.
  • Reunions periòdiques amb la persona usuària i/o els seus familiars referents.

 

Carta de Serveis

Si necessiteu més informació podeu trucar al

973 748 186